TØH 2009

Johan Arndt Markedsføringskonferanse 2009

Den tredje Johan Arndt-konferansen, denne gangen arrangert i Trondheim, ble en vellykket affære. Rundt 60 deltagere fikk med seg gjesteforedrag fra Professor Richard Bagozzi, presentasjoner av doktorgradsprosjekt og pågående forskning, i tillegg til foredrag relatert til undervisning i faget. Konferansen ble holdt på ærverdige Britannia Hotell, hvor det også ble holdt festmiddag. Selv om den tilhørende sjenerøse vinkvoten var gjenstand for mest godord så var det også andre minnerike begivenheter;

§  NKB pris for beste doktorgradsarbeide gikk til Njål Sivertstøl ved NHH

§  NKB pris for beste paper gikk til Jon B. Sande og Sven Haugland

§  JohanArndt prisen for særskilte bidrag gikk til Einar Breivik m.fl.

Vi i arrangementskomiteen takker for innsatsen og oppmøtet og ser frem til neste Johan Arndt-konferanse i Hønefoss i juni 2010.

Håvard Huse

Arve Pettersen

Randi Leikvold

Maiken Trane

Mona Vanvikmyr

Trond Stiklestad

Informasjon

Man kan fortsatt melde seg på konferansen. For informasjon, se nedenfor:

Program

Informasjon om påmelding og booking av hotellrom

Påmeldingsskjema

Informasjon om PhD kollokviet  

For andre henvendelser se kontaktinformasjon. Vel møtt i Trondheim! 

Invitasjon, Trondheim, 4-5. Juni 2009

Vi ønsker velkommen til Johan Arndts markedsføringskonferanse – det viktigste nasjonale forumet for forskning og undervisning innen markedsføring i Norge. Konferansen har som formål å stimulere og forbedre markedsføringsforskningen og undervisningen, samt å bygge bro mellom næringslivet og akademia. Nytt av året er et pedagogisk fokus i tillegg til den akademiske delen for å tilby en konferanse som passer forskere, lektorer fra høyskole og videregående, samt de fra næringslivet og andre som ønsker å holde seg oppdatert innen faget. Vi kan dermed presentere en konferanse som vil engasjere alle som er interesserte i markedsføring i Norge:

  • 4-5 Juni: Presentasjoner av pågående forskning fra ulike miljøer i Norge, med flere plenumsforedrag av blant andre Professor Richard Bagozzi (Ross School of Business – Univ. of Michigan).
  • 4-5 Juni: Seminar med pedagogisk vinkling hvor nye pedagogiske løsninger til dagens utfordringer presenteres. Vi får også et historisk tilbakeblikk på markedsføring, samt et overblikk av de viktigste bidragene de siste 5 årene.
  • 4-5 Juni: Flere foredrag fra ledere i næringslivet med ferske blikk på dagens utfordringer.
  • 4. Juni: Seminar for doktorgradsstudenter, ledet av Professor Richard Bagozzi.

Konferansen vil foregå på Britannia Hotell, hvor det oppfordres at deltakerne benytter seg av våre reserverte hotellrom. Som deltaker kan du også melde deg på til lunsj begge dagene, og alle oppfordres til å overvære festmiddagen 4. Juni hvor prisutdelingen holdes. Det er begrenset med plass, derfor oppfordres alle til å melde seg på tidlig til en redusert pris. Påmelding skjer på nettsiden www.127.0.0.1:8080

Presentasjon av vitenskapelig arbeid: call for abstracts

I denne omgang ønsker vi å informere om konferansen, samt å invitere til innsendelse av abstracts. Konferansen vil dekke alle relevante markedsføringstemaer, men vi ønsker dog å fremme MRIs ”Top Priorities” for perioden 2008-2010:

  1. Accountability and ROI of Marketing Expenditures
  2. Understanding Consumer/Customer Behavior
  3. New Approaches to Generating Customer Insights
  4. Innovation
  5. Marketing Strategy
  6. New Media

NKB pris

Det blir også utdelt priser fra Norsk Kunderbarometer for

  1. Beste paper
  2. Beste doktorarbeide/avhandling

Hver pris lyder på NOK 5000 og vil bli presentert under konferansen.
Innsendelse av abstract gjøres per epost, og skal være levert før 1. Februar. Kontaktinformasjon finnes i menyen til høyre. Tilbakemelding og eventuell aksept gis i løpet av en måned, hvorpå forfattere blir bedt om å sende inn et utvidet abstract på tre sider i tillegg til å forberede sin presentasjon. Komiteen for vurdering av abstract består av faglige fra de ulike markedsføringsmiljøene i Norge og vil kvalitetssikre arbeidet som blir presentert.

Vi oppfordrer alle som driver med undervisning og forskning i feltet å melde seg på konferansen og ønsker igjen velkommen til Trondheim. Eventuelle spørsmål kan rettes til oss i arrangementskomiteen.

Håvard Huse     Arve Pettersen     Maiken Trane     Mona Vanvikmyr     Trond Stiklestad

Program

Johan Arndt Conference, NHH, June 11-12, 2015

CONSUMERS AND THE MARKET SYSTEM  

  Thursday, June 11th
 9.00-9.45Registration
9.45-10.00Welcome by the JA Committee 2015:NHH-Professors Leif Hem, Ingeborg Astrid Kleppe, and Sigurd Troye
 10.00-10.45Key note speaker

Markus Giesler“Responsible Consumers
Professor Markus Giesler,
Schulich School of Business, York University, Toronto
Giesler’s website: http://markus-giesler.com/

Markus Giesler’s work focus on market system dynamics and design, and has been published in top-tier academic journals such as the Journal of Consumer Research and the Journal of Marketing, and profiled by, among others, the New York Times, Time Magazine, Financial Times, Fast Company, and Marketing Magazine. His weekly marketing column appears at the Huffington Post.
10.45-11.00 Refreshment break
11.00-12.15Presenters
Professor Diane Martin, Aalto University

Diane Martin“Sustainable Marketing”

Professor Ove Jakobsen, Bodø

«Ecological Economics»

Diane’s passion for the natural environment and the Earth’s wild places has led her to reexamine marketing in the context of sustainable practices. In her recent textbook, Sustainable Marketing,Diane brings the power of marketing to the problem of how to remain competitive while restoring the Earth’s natural capital and creating greater wellbeing for a global population.

Ove Jakobsen is professor in Ecological Economics at Bodø Graduate School of Business, University of Nordland, where he is leader and co-founder of Centre for Ecological Economics and Ethics.  He has published a great number of books and articles in ecological economics and ethics nationally and internationally.
12.30-13.30Conference lunch and mingling
13.30-14.15Panel discussion with questions from responsible consumers in the audience
How can consumers and marketers co-operate in the production and consumption of sustainable marketplace practices?
Panel:
Giesler
Jakobsen
Martin
14.15 –14.30Refreshments
14.30 –15.45Parallel paper sessionParallel paper session
 19.00Conference dinner
Extra-curricularactivities JCombine the conference with the music festival Bergenfest:http://bergenfest.no/?gclid=CjwKEAiAx4anBRDz6JLYjMDxoQYSJAA4loRmsHDi4u1Y270axGsU1hn_4NRecvOKhXuoNe6ncRJxKBoC93jw_wcBWhite night outdoor concert with Patti Smithor before dinner Concert with Grammy winner Sam Smith
 Friday, June 12th
9.30-11.00What is going on under the Umbrella of Center for Service Innovation
Facilitator: Director of Partner Relationships Annita Fjuk

09:30-09:45 Innovation for customer value added (Annita Fjuk)
09:45-10:05 Customer engagement with dull services: An experimental study of regulatory fit in social media (Per Egil Pedersen & Birgit Solem)
10:05-10:25 Self-service innovation and digital trust (Siv Skard)
10:25-10:45 Business model innovation (Tina Saebi)
10:45-11:00 Experience centricity – implications for organizational culture (Annita Fjuk in dialogue with Tore Hillestad)
11.00-11.15Refreshment break
11.15 12.00Parallel paper sessionParallel paper session
12.00- 12.30Closing plenary session
Professor Leif Hem
Post doc Siv Skard
Professor Sigurd Troye
12.45Closing lunch