Johan Arndt Markedsføringskonferanse 2009
Den tredje Johan Arndt-konferansen, denne gangen arrangert i Trondheim, ble en vellykket affære. Rundt 60 deltagere fikk med seg gjesteforedrag fra Professor Richard Bagozzi, presentasjoner av doktorgradsprosjekt og pågående forskning, i tillegg til foredrag relatert til undervisning i faget. Konferansen ble holdt på ærverdige Britannia Hotell, hvor det også ble holdt festmiddag. Selv om den tilhørende sjenerøse vinkvoten var gjenstand for mest godord så var det også andre minnerike begivenheter;
§ NKB pris for beste doktorgradsarbeide gikk til Njål Sivertstøl ved NHH
§ NKB pris for beste paper gikk til Jon B. Sande og Sven Haugland
§ JohanArndt prisen for særskilte bidrag gikk til Einar Breivik m.fl.
Vi i arrangementskomiteen takker for innsatsen og oppmøtet og ser frem til neste Johan Arndt-konferanse i Hønefoss i juni 2010.
Håvard Huse
Arve Pettersen
Randi Leikvold
Maiken Trane
Mona Vanvikmyr
Trond Stiklestad
Informasjon
Man kan fortsatt melde seg på konferansen. For informasjon, se nedenfor:
Informasjon om påmelding og booking av hotellrom
For andre henvendelser se kontaktinformasjon. Vel møtt i Trondheim!
Invitasjon, Trondheim, 4-5. Juni 2009
Vi ønsker velkommen til Johan Arndts markedsføringskonferanse – det viktigste nasjonale forumet for forskning og undervisning innen markedsføring i Norge. Konferansen har som formål å stimulere og forbedre markedsføringsforskningen og undervisningen, samt å bygge bro mellom næringslivet og akademia. Nytt av året er et pedagogisk fokus i tillegg til den akademiske delen for å tilby en konferanse som passer forskere, lektorer fra høyskole og videregående, samt de fra næringslivet og andre som ønsker å holde seg oppdatert innen faget. Vi kan dermed presentere en konferanse som vil engasjere alle som er interesserte i markedsføring i Norge:
- 4-5 Juni: Presentasjoner av pågående forskning fra ulike miljøer i Norge, med flere plenumsforedrag av blant andre Professor Richard Bagozzi (Ross School of Business – Univ. of Michigan).
- 4-5 Juni: Seminar med pedagogisk vinkling hvor nye pedagogiske løsninger til dagens utfordringer presenteres. Vi får også et historisk tilbakeblikk på markedsføring, samt et overblikk av de viktigste bidragene de siste 5 årene.
- 4-5 Juni: Flere foredrag fra ledere i næringslivet med ferske blikk på dagens utfordringer.
- 4. Juni: Seminar for doktorgradsstudenter, ledet av Professor Richard Bagozzi.
Konferansen vil foregå på Britannia Hotell, hvor det oppfordres at deltakerne benytter seg av våre reserverte hotellrom. Som deltaker kan du også melde deg på til lunsj begge dagene, og alle oppfordres til å overvære festmiddagen 4. Juni hvor prisutdelingen holdes. Det er begrenset med plass, derfor oppfordres alle til å melde seg på tidlig til en redusert pris. Påmelding skjer på nettsiden www.127.0.0.1:8080
Presentasjon av vitenskapelig arbeid: call for abstracts
I denne omgang ønsker vi å informere om konferansen, samt å invitere til innsendelse av abstracts. Konferansen vil dekke alle relevante markedsføringstemaer, men vi ønsker dog å fremme MRIs ”Top Priorities” for perioden 2008-2010:
- Accountability and ROI of Marketing Expenditures
- Understanding Consumer/Customer Behavior
- New Approaches to Generating Customer Insights
- Innovation
- Marketing Strategy
- New Media
NKB pris
Det blir også utdelt priser fra Norsk Kunderbarometer for
- Beste paper
- Beste doktorarbeide/avhandling
Hver pris lyder på NOK 5000 og vil bli presentert under konferansen.
Innsendelse av abstract gjøres per epost, og skal være levert før 1. Februar. Kontaktinformasjon finnes i menyen til høyre. Tilbakemelding og eventuell aksept gis i løpet av en måned, hvorpå forfattere blir bedt om å sende inn et utvidet abstract på tre sider i tillegg til å forberede sin presentasjon. Komiteen for vurdering av abstract består av faglige fra de ulike markedsføringsmiljøene i Norge og vil kvalitetssikre arbeidet som blir presentert.
Vi oppfordrer alle som driver med undervisning og forskning i feltet å melde seg på konferansen og ønsker igjen velkommen til Trondheim. Eventuelle spørsmål kan rettes til oss i arrangementskomiteen.
Håvard Huse Arve Pettersen Maiken Trane Mona Vanvikmyr Trond Stiklestad
Program
Johan Arndt Conference, NHH, June 11-12, 2015
CONSUMERS AND THE MARKET SYSTEM
Thursday, June 11th | ||
9.00-9.45 | Registration | |
9.45-10.00 | Welcome by the JA Committee 2015:NHH-Professors Leif Hem, Ingeborg Astrid Kleppe, and Sigurd Troye | |
10.00-10.45 | Key note speaker![]() ![]() Professor Markus Giesler, Schulich School of Business, York University, Toronto Giesler’s website: http://markus-giesler.com/ Markus Giesler’s work focus on market system dynamics and design, and has been published in top-tier academic journals such as the Journal of Consumer Research and the Journal of Marketing, and profiled by, among others, the New York Times, Time Magazine, Financial Times, Fast Company, and Marketing Magazine. His weekly marketing column appears at the Huffington Post. | |
10.45-11.00 | Refreshment break | |
11.00-12.15 | Presenters Professor Diane Martin, Aalto University ![]() ![]() Professor Ove Jakobsen, Bodø ![]() ![]() Diane’s passion for the natural environment and the Earth’s wild places has led her to reexamine marketing in the context of sustainable practices. In her recent textbook, Sustainable Marketing,Diane brings the power of marketing to the problem of how to remain competitive while restoring the Earth’s natural capital and creating greater wellbeing for a global population. Ove Jakobsen is professor in Ecological Economics at Bodø Graduate School of Business, University of Nordland, where he is leader and co-founder of Centre for Ecological Economics and Ethics. He has published a great number of books and articles in ecological economics and ethics nationally and internationally. | |
12.30-13.30 | Conference lunch and mingling | |
13.30-14.15 | Panel discussion with questions from responsible consumers in the audience How can consumers and marketers co-operate in the production and consumption of sustainable marketplace practices? Panel: Giesler Jakobsen Martin | |
14.15 –14.30 | Refreshments | |
14.30 –15.45 | Parallel paper session | Parallel paper session |
19.00 | Conference dinner | |
Extra-curricularactivities J | Combine the conference with the music festival Bergenfest:http://bergenfest.no/?gclid=CjwKEAiAx4anBRDz6JLYjMDxoQYSJAA4loRmsHDi4u1Y270axGsU1hn_4NRecvOKhXuoNe6ncRJxKBoC93jw_wcBWhite night outdoor concert with Patti Smithor before dinner Concert with Grammy winner Sam Smith | |
Friday, June 12th | ||
9.30-11.00 | What is going on under the Umbrella of Center for Service Innovation Facilitator: Director of Partner Relationships Annita Fjuk ![]() ![]() 09:45-10:05 Customer engagement with dull services: An experimental study of regulatory fit in social media (Per Egil Pedersen & Birgit Solem) 10:05-10:25 Self-service innovation and digital trust (Siv Skard) 10:25-10:45 Business model innovation (Tina Saebi) 10:45-11:00 Experience centricity – implications for organizational culture (Annita Fjuk in dialogue with Tore Hillestad) | |
11.00-11.15 | Refreshment break | |
11.15 12.00 | Parallel paper session | Parallel paper session |
12.00- 12.30 | Closing plenary session Professor Leif Hem Post doc Siv Skard Professor Sigurd Troye ![]() ![]() ![]() | |
12.45 | Closing lunch |