Call for abstracts

Call for abstracts

Invitasjon

Vi ønsker velkommen til Johan Arndts markedsføringskonferanse på NHH den 9. og 10. juni 2011. Nedenfor finner du ”call for abstract” for både vitenskapelige arbeider og formidlingsarbeider, samt doktorgradskollokvium i forkant av konferansen (8. juni). Vi vil senere sende deg en egen e-post om påmelding til selve konferansen, program og overnatting.

Innsendelse av èn sides abstract gjøres elektronisk johanarndt2011@nhh.no og skal være levert senest 1. mars. Tilbakemelding og eventuell aksept gis i løpet av en måned, hvorpå forfattere blir bedt om å sende inn et utvidet abstract på tre sider i tillegg til å forberede sin presentasjon. Komiteen for vurdering av abstract består av faglige ansatte fra de ulike markedsføringsmiljøene i Norge og vil kvalitetssikre arbeidet som blir presentert.

Presentasjon av vitenskapelig arbeid: call for abstracts

Konferansen vil dekke alle relevante markedsføringstemaer, men vi ønsker dog å fremme MSIs ”Top Priorities” for perioden 2010-2012:

  1. Use Market Information to Identify Opportunities for Profitable Growth
  2. Understand Customer Experience and Behavior
  3. Develop Marketing Capabilities for a Customer-focused Organization
  4. Identify and Realize Innovation Opportunities

Plenumsforedragene på Johan Arndt konferansen i 2011 vil fokusere på tema 2 ovenfor gjennom å gå i dybden på ubevisst tenkning i konsumentatferd. Du vil her få høre foredrag av Prof. Tanya Chartrand, Duke University, Ap Dijksterhuis, Radboud University Nijemegen og Gavan Fitzsimons, Duke University.

Presentasjon av formidlingsarbeid: call for abstracts

Det oppfordres til formidling av effektive og innovative pedagogiske konsepter og virkemidler innen markedsføring. Dette kan være nye læringsmetoder, bruk av (ny) teknologi, evalueringsmetoder, studentoppfølging, utvikling av case/læremateriell, etc. Definisjonen av hva som er formidlingsarbeid er bred og kan omfatte konsepter for tradisjonell høgskoleundervisning, videregående skoleundervisning, lederprogrammer, bedriftsintern opplæring og tilsvarende. Formidlingsarbeid som kan dokumentere eller sannsynliggjøre effekter etterspørres spesielt. Det legges i tillegg vekt på at formidlingskonseptet fremstår som: 

  • Nyskapende
  • Faglig utfordrende
  • Inspirerende

Doktorgradskollokvium: call for proposals

Deltakere på doktorgradskollokvium 8. juni (dagen før konferansestart) bes sende en proposal på 10-15 sider til johanarndt2011@nhh.no innen 15.april. Informasjon om påmelding til dr.grads kollokvium følger senere i egen epost. Vi oppfordrer faglig ansatte til å videresende denne invitasjonen til egne doktorgradsstudenter.

Vi oppfordrer alle som driver med undervisning og forskning innen markedsføring å melde seg på konferansen og ønsker igjen velkommen til Bergen og til NHH!

Med vennlig hilsen Johan Arndt-komitéen 2011:
Helge Thorbjørnsen, Herbjørn Nysveen, Leif Hem, May-Britt Rød og Anne Hald

Program

Johan Arndt Conference, NHH, June 11-12, 2015

CONSUMERS AND THE MARKET SYSTEM  

  Thursday, June 11th
 9.00-9.45Registration
9.45-10.00Welcome by the JA Committee 2015:NHH-Professors Leif Hem, Ingeborg Astrid Kleppe, and Sigurd Troye
 10.00-10.45Key note speaker

Markus Giesler“Responsible Consumers
Professor Markus Giesler,
Schulich School of Business, York University, Toronto
Giesler’s website: http://markus-giesler.com/

Markus Giesler’s work focus on market system dynamics and design, and has been published in top-tier academic journals such as the Journal of Consumer Research and the Journal of Marketing, and profiled by, among others, the New York Times, Time Magazine, Financial Times, Fast Company, and Marketing Magazine. His weekly marketing column appears at the Huffington Post.
10.45-11.00 Refreshment break
11.00-12.15Presenters
Professor Diane Martin, Aalto University

Diane Martin“Sustainable Marketing”

Professor Ove Jakobsen, Bodø

«Ecological Economics»

Diane’s passion for the natural environment and the Earth’s wild places has led her to reexamine marketing in the context of sustainable practices. In her recent textbook, Sustainable Marketing,Diane brings the power of marketing to the problem of how to remain competitive while restoring the Earth’s natural capital and creating greater wellbeing for a global population.

Ove Jakobsen is professor in Ecological Economics at Bodø Graduate School of Business, University of Nordland, where he is leader and co-founder of Centre for Ecological Economics and Ethics.  He has published a great number of books and articles in ecological economics and ethics nationally and internationally.
12.30-13.30Conference lunch and mingling
13.30-14.15Panel discussion with questions from responsible consumers in the audience
How can consumers and marketers co-operate in the production and consumption of sustainable marketplace practices?
Panel:
Giesler
Jakobsen
Martin
14.15 –14.30Refreshments
14.30 –15.45Parallel paper sessionParallel paper session
 19.00Conference dinner
Extra-curricularactivities JCombine the conference with the music festival Bergenfest:http://bergenfest.no/?gclid=CjwKEAiAx4anBRDz6JLYjMDxoQYSJAA4loRmsHDi4u1Y270axGsU1hn_4NRecvOKhXuoNe6ncRJxKBoC93jw_wcBWhite night outdoor concert with Patti Smithor before dinner Concert with Grammy winner Sam Smith
 Friday, June 12th
9.30-11.00What is going on under the Umbrella of Center for Service Innovation
Facilitator: Director of Partner Relationships Annita Fjuk

09:30-09:45 Innovation for customer value added (Annita Fjuk)
09:45-10:05 Customer engagement with dull services: An experimental study of regulatory fit in social media (Per Egil Pedersen & Birgit Solem)
10:05-10:25 Self-service innovation and digital trust (Siv Skard)
10:25-10:45 Business model innovation (Tina Saebi)
10:45-11:00 Experience centricity – implications for organizational culture (Annita Fjuk in dialogue with Tore Hillestad)
11.00-11.15Refreshment break
11.15 12.00Parallel paper sessionParallel paper session
12.00- 12.30Closing plenary session
Professor Leif Hem
Post doc Siv Skard
Professor Sigurd Troye
12.45Closing lunch